Dette lurer flest kunder på

Det er mange som kontakter oss for tiden så ventetid kan måtte påregnes. Vi har samlet en del av de vanligste spørsmålene og svarene på en egen side.

-> Klikk her for å se om ditt spørsmål besvares.

Hjem > Siste nytt > Norges mest fornøyde strømkunder

Norges mest fornøyde strømkunder

Publisert 30.04.2020, sist oppdatert 10.03.2022

Gudbrandsdal Energi er selskapet med Norges mest fornøyde strømkunder. Dette ble stadfestet i undersøkelsen som ble offentliggjort av Handelshøgskolen BI 29. april 2014. Gudbrandsdal Energi kom ut som det 5. beste selskapet i landet uansett bransje, men ligger i en klasse for seg blant strømleverandørene.  Gudbrandsdal Energi gikk til topps blant strømleverandørene også i 2011, 2012 og 2013 . Undersøkelsen omfatter de 9 største strømselskapen i Norge. De strømselskapene som var med i undersøkelsen har ikke betalt for å være med, noe som er tilfelle i brorparten av sammenlignbare type undersøkelser.

Plass  Selskap                                                  Tilfredshet

5Gudbrandsdal Energi82,4
28LOS77,9
64Fjordkraft73,6
66Fortum73,3
109NorgesEnergi70,5
112Eidsiva70,2
127Lyse69,5
135Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk68,9
150Hafslund Strøm66,6


Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.


NKB fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører. Basert på en årlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB som målsetning å være den målestokk som norske virksomheter benytter som:

  • grunnlag for sammenligning med andre virksomheter
  • grunnlag for sammenligning med andre bransjer
  • grunnlag for sammenligning over tid
  • utgangspunkt for egne og mer omfattende undersøkelser.


NKB ønsker i tillegg å være en pådriver for formidling av resultater og kunnskap som bidrar til økt verdiskapning i norske virksomheter.


NKB er fundert på forskning av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland, Taiwan. Forskning basert på Norsk Kundebarometer har resultert i 2 doktorgrader og flere publiseringer i internasjonalt anerkjente vitenskapelige journaler.

Les om saken i Dagens Næringsliv her.

Les mer om saken på Handelshøgskolen BI her.

 

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?