Resultatene av Norsk Kundebarometer 2020 ble presentert kl. 10 torsdag 14. mai. For 10. året på rad er det kundene til Gudbrandsdal Energi som viser seg å være de mest fornøyde strømkundene. Selskapet ble belønnet med en score på hele 77 poeng. 9 av landets strømleverandører var med i undersøkelsen.
Ikke GE-kunde? Bli det enkelt her!
Norsk Kundebarometer måler hvert år kundetilfredsheten til selskaper som selger varer og tjenester. Barometeret er basert på poenggivning fra 0 til 100. Norsk Kundebarometer 2020 omfatter til sammen 153 virksomheter fra rundt 30 bransjer. Mer enn 6300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen har de avlagt nesten 16.000 vurderinger av de ulike bedriftene som måles.
Over 80 poeng = Begeistrede kunder
75-80 poeng = Svært fornøyde kunder
70-75 poeng = Fornøyde kunder
60-70 poeng = Likegyldig/misfornøyde kunder
Under 60 poeng = Svært misfornøyde kunder
Uavhengig av bransje er det Vinmonopolet som har landets mest fornøyde kunder. De har figurert i toppen av Norsk Kundebarometer de siste 15 årene og oppnår en kundetilfredshet på hele 85 poeng.
Norsk Kundebarometer
|
Som husholdningskunde trenger du ikke bekymre deg like mye for om timeprisen er veldig høy, for den timesbaserte strømstøtten kutter de dy...
I en tid med høye strømpriser og manglende strømstøtte på fritidsboliger, vil det være mye å hente på å unngå unødvendig forbruk o...