04.05.2016

Norsk Kundebarometer 2016

(Oslo 03. mai 2016) Nettstedet FINN.no har Norges mest fornøyde kunder. Gudbrandsdal Energi er på en historisk tredjeplass uavhengig av bransje, men topper for sjette året på rad sin bransje, Strømleverandører. Det viser Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.


Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.


Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde der er med bedrifter de kjøper varer og tjenester.


Mer enn 180 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i årets undersøkelse. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.


Begeistrer kundene år etter år


Det er hard konkurranse om å være best på å gjøre kundene sine tilfredse. Tett bak FINN.no følger Flytoget og Gudbrandsdal Energi, som begge oppnår mer enn 83 kundetilfredshetspoeng i årets undersøkelse.


Flytoget har vunnet Kundetilfredshetsprisen fem ganger tidligere, mens Gudbrandsdal Energi har vært desidert best i sin bransje de siste fem årene og har som både FINN.no og Flytoget, ligget i toppen av Norsk Kundebarometer de siste årene.


Det er ikke tilfeldig hvem som havner i topp 15 på Norsk Kundebarometer.


– Langsiktig og målrettet innsats med fokus på kundene betaler seg i form av fornøyde kunder, kommenterer Silseth som mener det er bra for oss forbrukere at vi har bedrifter som hver dag jobber hardt for å gjøre kundene sine tilfredse.


Til sammen 16 bedrifter oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng i årets utgave av BIs kundebarometer.


– Dette er bedrifter som klarer å begeistre sine kunder, sier kundeeksperten.
Alle bedrifter som scorer høyere enn 80 poeng i Norsk Kundebarometers målinger, oppnår 5 av 5 mulige stjerner på kundetilfredshet.


Strømleverandører


Skjermbilde


Norges mest fornøyde kunder 2016


norges-mest-fornoyde-kunder


Kilde: Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Tabellen viser oppnådde kundetilfredshetspoeng i 2016 på en skala fra 0 til 100 der 100 er best. Tabellen viser alle virksomheter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng.


Referanse: Handelshøyskolen BI - Norsk Kundebarometer 2016 www.kundebarometer.com

Markedskommentar uke 3 2020

Langtidsvarslene for de kommende seks ukene er på linje med langtidsvarslene vi har sett de siste ukene, som innebærer mildt og vått vær i ukene fremover. Det er ikke tegn til høytrykksoppbygging i våre områder og uten dette vil lavtrykkene fra sørvest dominere værbildet fremover.

Les mer

Markedskommentar uke 2 2020

Prisen på Østlandet i prisområde NO1 ble i forrige uke 30,6 øre/kWh. Denne uken ser prisen ut til å bli rundt 27,3 øre/kWh, som henger sammen med mye vind, høyt tilsig og høye temperaturer.Neste uke prises til rundt 25 øre/kWh, da værbildet også neste uke blir preget av mye vind, nedbør og høye temperaturer.

Les mer

Viktigste endring er utelatt på Strømpris.no

Strømpris.no er oppdatert. Fortsatt preges oversikten av kampanjetilbud og lokkepriser, selv om det var noe av det første Forbrukerrådet skulle endre i portalen.

Les mer

Markedskommentar uke 1 2020

Det har skjedd store endringer i kraftmarkedet de siste to ukene. Kraftige lavtrykk har bidratt til mye vind og veldig mye nedbør denne uken og samme værtype vil også prege neste uke. Dette har ført til at kraftprisene fremover i tid har falt veldig mye den siste tiden.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?