04.05.2016

Norsk Kundebarometer 2016

(Oslo 03. mai 2016) Nettstedet FINN.no har Norges mest fornøyde kunder. Gudbrandsdal Energi er på en historisk tredjeplass uavhengig av bransje, men topper for sjette året på rad sin bransje, Strømleverandører. Det viser Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.


Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.


Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde der er med bedrifter de kjøper varer og tjenester.


Mer enn 180 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i årets undersøkelse. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.


Begeistrer kundene år etter år


Det er hard konkurranse om å være best på å gjøre kundene sine tilfredse. Tett bak FINN.no følger Flytoget og Gudbrandsdal Energi, som begge oppnår mer enn 83 kundetilfredshetspoeng i årets undersøkelse.


Flytoget har vunnet Kundetilfredshetsprisen fem ganger tidligere, mens Gudbrandsdal Energi har vært desidert best i sin bransje de siste fem årene og har som både FINN.no og Flytoget, ligget i toppen av Norsk Kundebarometer de siste årene.


Det er ikke tilfeldig hvem som havner i topp 15 på Norsk Kundebarometer.


– Langsiktig og målrettet innsats med fokus på kundene betaler seg i form av fornøyde kunder, kommenterer Silseth som mener det er bra for oss forbrukere at vi har bedrifter som hver dag jobber hardt for å gjøre kundene sine tilfredse.


Til sammen 16 bedrifter oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng i årets utgave av BIs kundebarometer.


– Dette er bedrifter som klarer å begeistre sine kunder, sier kundeeksperten.
Alle bedrifter som scorer høyere enn 80 poeng i Norsk Kundebarometers målinger, oppnår 5 av 5 mulige stjerner på kundetilfredshet.


Strømleverandører


Skjermbilde


Norges mest fornøyde kunder 2016


norges-mest-fornoyde-kunder


Kilde: Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Tabellen viser oppnådde kundetilfredshetspoeng i 2016 på en skala fra 0 til 100 der 100 er best. Tabellen viser alle virksomheter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng.


Referanse: Handelshøyskolen BI - Norsk Kundebarometer 2016 www.kundebarometer.com

Historisk: For første gang negativ strømpris i Norge

Aldri tidligere har vi hatt negativ strømpris her i landet. Det fikk vi tidlig mandag morgen i Sør-Norge. Strømprisen i Norge har stadig falt til nye bunn-nivå og utviklingen fortsetter inn i juli.

Les mer

Markedskommentar uke 27 2020

Prisen på Østlandet i prisområde NO1 ble i forrige uke 1,4 øre/kWh. Denne uken ser prisen ut til å bli rundt 1,3 øre/kWh. Neste uke ventes rundt denne ukens pris. Juni måned som vi akkurat har lagt bak oss ble den måneden med lavest strømpris for Sør-Norge noensinne. Strømprisen for Østlandet i prisområde NO1 ble 1,6 øre/kWh. Til sammenligning ble prisen i juni i fjor 29,3 øre/kWh.

Les mer

Markedskommentar uke 26 2020

I løpet av denne ukens seks første dager har systemprisen variert mellom 1,79 øre/kWh og 5,45 øre/kWh. Gjennomsnittsprisen for Østlandet i NO1 denne uken har vært 1,45 øre/kWh og ukesprisen vil ende rundt dette nivået.

Les mer

Markedskommentar uke 25 2020

Prisen på Østlandet i prisområde NO1 ble i forrige uke 1,7 øre/kWh. Denne uken ser prisen ut til å holde seg på samme lave nivå, og det samme kan vi si om neste uke.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?