Gudbrandsdal Energi er selskapet med Norges mest fornøyde strømkunder. Dette ble stadfestet i undersøkelsen som ble offentliggjort av Handelshøgskolen BI 29. april 2014. Gudbrandsdal Energi kom ut som det 5. beste selskapet i landet uansett bransje, men ligger i en klasse for seg blant strømleverandørene. Gudbrandsdal Energi gikk til topps blant strømleverandørene også i 2011, 2012 og 2013 . Undersøkelsen omfatter de 9 største strømselskapen i Norge. De strømselskapene som var med i undersøkelsen har ikke betalt for å være med, noe som er tilfelle i brorparten av sammenlignbare type undersøkelser.
Plass Selskap Tilfredshet
5 | Gudbrandsdal Energi | 82,4 |
28 | LOS | 77,9 |
64 | Fjordkraft | 73,6 |
66 | Fortum | 73,3 |
109 | NorgesEnergi | 70,5 |
112 | Eidsiva | 70,2 |
127 | Lyse | 69,5 |
135 | Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk | 68,9 |
150 | Hafslund Strøm | 66,6 |
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.
NKB fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører. Basert på en årlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB som målsetning å være den målestokk som norske virksomheter benytter som:
NKB ønsker i tillegg å være en pådriver for formidling av resultater og kunnskap som bidrar til økt verdiskapning i norske virksomheter.
NKB er fundert på forskning av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland, Taiwan. Forskning basert på Norsk Kundebarometer har resultert i 2 doktorgrader og flere publiseringer i internasjonalt anerkjente vitenskapelige journaler.
Les om saken i Dagens Næringsliv her.
Les mer om saken på Handelshøgskolen BI her.
Ved inngangen til våren anses ressurssituasjonen i Norge for å være god, selv om fyllingsgraden i fire av fem prisområder fortsatt ligger...
Med det store utvalget av strømleverandører og avtaler tilgjengelig, kan det virke overveldende å finne den rette. Se våre beste tips til...