08.10.2013

En strøm av fornøyde kunder

Oppdatert 16.12.2013
Gudbrandsdal Energi har hatt sterk vekst siden de entret strømmarkedet i 2002. I dag har selskapet drøyt 86 000 kunder, og kundemassen øker.

Følg Gudbransdal Energi på Facebook

Selskapet har strømavtaler som til enhver tid ligger høyt oppe på listen av de aller rimeligste. Alle avtaler avregnes i tråd med Konkurransetilsynets betingelser, noe som svært få strømleverandører er opptatt av. Markedssjef Jan Jansrud kan fortelle at det ikke bare er pris som gjør at Gudbrandsdal Energi er godt likt av Norges strømbrukere.

En strøm av fornøyde kunder
"Vi har ikke døgnåpent kundeservice. Det bare virker sånn av og til." Markedssjef Jan Jansrud, Gudbransdal Energi

Enkelt og greit


Markedssjef Jan Jansrud i Gudbrandsdal Energi, har som ambisjon å gjøre det så enkelt og oversiktlig for sine kunder at de ikke trenger å ringe kundeservice.

Bestill din strømavtale her

Når det gjelder fakturering, som ofte er grunnen til at kunder ringer, har mange av Gudbrandsdal Energis kunder en kombinasjon av e-faktura/e-postfaktura og avtalegiro, noe som gjør pengeflyten mer forutsigbar og faktura-oppfølging mindre nødvendig.

– Vi liker at kundene våre tar kontakt, men de fleste kundene våre finner svar på sine spørsmål via Facebook eller hjemmesiden vår. Vi er det selskapet i Norge som synligjør prisene best og våre priser er blant de enkleste å forstå. Der ligger også en del av forklaringen på at nordmenn kårer oss til det desidert best likte kraftselskapet i Norge, sier Jansrud.

NB! Gudbrandsdal Energi har de mest tilfredse kundene i sin bransje der de 10 største strømleverandørene var med. Norsk Kundebarometer NKB, et forskningsprosjekt ved Handelshøgskolen BI.

Utrolig effektiv


– Vi har en svært hyggelig og effektiv kundeservice-gjeng på åtte personer som brenner for å yte den ultimate service på telefon og via e-post. Dette i tillegg til et velfungerende sentralbord. Vi svarer 92 prosent av alle telefonsamtaler innen ett minutt, og 63 prosent av samtalene besvares innen ti sekunder.
Kundene kommer rett til et «levende menneske», en kompetent kundekonsulent hvor de får hjelp. Det er ingen selvfølge hos våre konkurrenter, påpeker Jansrud.

Les mer om Gudbransdal Energi her

Han forteller videre at brorparten av alle e-poster blir besvart samme dag.

– Vi svarer ikke på e-poster hele døgnet, men får en av våre kundekonsulenter en e-post en søndag kveld, er sannsynligheten stor for at kunden får svar allerede noen timer etterpå. Kundene våre pleier å bli meget positivt overrasket når de får så kjappe svar, smiler markedssjefen, og legger til:

– Vi har ikke døgnåpent kundeservice. Det bare virker sånn av og til.

Følg Gudbrandsdal Energi på Twitter

– At vi er så opptatt av å ha et godt forhold til våre kunder har ført til at vi har toppet Norsk kundebarometers markedsundersøkelse i tre år på rad innen kraftbransje-markedet. Totalt, alle bransjer slått sammen, fikk vi en syvendeplass i fjor, sier Jansrud.

Skal gjøre hverdagen enkel


Gudbrandsdal Energi har en enkel, men effektiv nettside hvor det er lett å bestille strømavtale, og like lett å få oversikt over priser og annen informasjon angående strøm.

Følg også selskapet på Google+

Flesteparten av selskapets nye kunder kommer via denne nettsiden, men også via apper og selskapets Facebook-side.

– Vi er til stede i de kanalene våre kunder er. Vi har utviklet apper til mobil og brett og vår kundeservice-avdeling er tilgjengelig på både telefon, e-post og facebook , sier Jansrud.

Fornøyde kunder gir flere kunder


Kraftselskapet driver ikke med oppringninger til folk for å få dem som kunder.

– Det er ikke vår stil å sette bort rekruttering til andre. Vi får nok av nye kunder ved at fornøyde kunder anbefaler oss til venner og kjente. Samtidig har vi over tid ligget på toppen av Konkurransetilsynets kraftprisoversikt, sier Jansrud.

Alt du trenger å vite om strøm

Han legger til:

– To tips; sjekk alltid Konkurransetilsynets kraftprisoversikt når du skal velge strømleverandør – og ikke gå for avtaler med forskuddsbetaling. Det koster ingen ting å skifte strømleverandør, og du kan skifte så ofte du måtte ønske. Når man først er blitt kunde hos oss, skal våre kunder føle seg trygge på at vi ordner opp i alt, sier Jansrud.

Hele artikkelen kan du lese her: http://nbb.magnews.no/En-strom-av-fornoyde-kunder

Om Gudbrandsdal Energi

Gudbrandsdal Energi er en landsdekkende kraftleverandør som historisk sett har vært blant de aller billigste på pris. Det skal vi fortsette med. Fra å være en liten strømleverandør i det norske strømmarkedet har selskapet i løpet av de siste 8 år hatt en betydelig økning i antall nye kunder. Selskapet er nå blant de 10 største strømselskapene i Norge med sine ca 85 000 strømkunder.

__

Dine Penger skriver 16.12.2013 at kraftleverandøren Gudbrandsdal Energi er strømkundenes favoritt. EPSI Norge har målt kundetilfredsheten blant 1800 strømkunder i Norge. Målingen viser at folk er blitt mer fornøyd med strømleverandøren sin enn de var i fjor. Kundetilfredsheten i strømbransjen har aldri vært høyere, og er nå på nivå med banker og mobiloperatører, i følge Dine Penger.

Studien viser at Gudbrandsdal Energi har de mest tilfredse strømkundene med en score på 77,8 poeng. Nestemann på lista er LOS med 71,4 poeng og deretter NorgesEnergi med 71,2 poeng.

Les hele saken til Dine Penger her!

En egen post om dette finner du selvsagt også på vår Google+ side:






Og på vår Facebookside:






Markedskommentar uke 2 2019

Denne uken har vært relativt mild med temperaturer over normalen og med nedbørsmengder og vind rundt normalen for årstiden. Terminmarkedet holder fortsatt stand og er høyt priset.

Les mer

Markedskommentar januar 2019

I årets første markedskommentar ser vi tilbake på 2018 og går inn på utsiktene for 2019. Strømprisene er høyere nå enn de var for ett år siden, og årsaken er ressurssituasjonen. Svekket hydrologisk balanse kombinert med kalde værvarsler gjør at denne vinteren ser dyr ut prismessig.

Les mer

Dropper tvangsmulkt, og gjør Elhub klar for lansering i februar

Så og si alle norske husholdninger har fått nye automatiske strømmålere (AMS), og nå nærmer de seg at dataene derfra skal samles inn i Elhub-systemet.

Les mer

Markedskommentar uke 1 2019

Uke 1 2019 har vært preget av store prisvariasjoner, fortsatt styrke i terminmarkedet for kraft og et månedsvarsel som viser temperaturer godt under normalen i januar og starten av februar.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?