Hjem > Siste nytt > Kundene har talt: best i bransjen på kundeservice

Kundene har talt: best i bransjen på kundeservice

Ann Iren Kolås Ryen
Publisert 12.05.2023, sist oppdatert 12.05.2023

Gudbrandsdal Energi er kåret som best i bransjen på kundeservice i kundeservicemålingen Norsk Kundeserviceindeks (KSIndeks) 2023.

KSIndeks-prisene ble utdelt under Kundeservicedagene i Oslo 10. mai 2023. Kåringen baserer seg på kundenes egne tilbakemeldinger på kundeservice og kundesentre i Norge.

I kategorien «strøm» ble Gudbrandsdal Energi kåret som best i bransjen.

- Å være kundeservicemedarbeider i strømbransjen det siste året har til tider vært svært tøft. Derfor er det ekstra hyggelig å få denne prisen, sier Solvår Holsbrekken Skar, leder for kundeservice hos Gudbrandsdal Energi.

Hun tok imot prisen sammen med kollega Lise Mariann Pedersen.

- Det er skikkelig gøy. Ikke bare er det første gangen vi får denne prisen, det er også en solid anerkjennelse av jobben vi gjør hver dag, forteller Lise, som jobber på kundesenteret til Gudbrandsdal Energi.

- Vi er så takknemlige overfor kundene våre, og stolte av teamet vårt. Dette er resultatet av at alle, både i kundeservice og resten av organisasjonen, drar sammen, spesielt når det stormer som verst. Jeg blir så rørt og stolt, smiler hun.

Rundt 450 fra kundeservicebransjen deltok på arrangementet, hvor det også ble delt ut priser i kategoriene bank, forsikring, mobil, bredbånd, TV, reise, offentlig, åpen klasse og årets kundeservice. Les mer om og se alle vinnerne her.

Måler hvor god kundeservicen faktisk er

KSIndeks måler bedriftenes egne kunders tilfredshet med kundeservicen og viktige drivere rundt kundeopplevelsen, som eksempelvis benyttede kanaler, ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, andel som har fått hjelp til selvhjelp, anbefalingsgrad og mye mer.

CustomerTrends har vært ansvarlig for KSIndeks og prisutdelingen siden 2022. Målingen ble startet opp av Kantar i 2010, og de står fortsatt for datainnsamlingen. De benytter samme metode som har blitt brukt siden målingens oppstart, for å sikre sammenlignbare data og historikk på utviklingen.

Les mer om målingene og KSIndeks her.

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?