Dette lurer flest kunder på

Det er mange som kontakter oss for tiden så ventetid kan måtte påregnes. Vi har samlet en del av de vanligste spørsmålene og svarene på en egen side.

-> Klikk her for å se om ditt spørsmål besvares.

Hjem > Ofte stilte spørsmål > Hva er gjennomfakturering?

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Hva er gjennomfakturering?

Tidligere var det vanlig at netteier sendte egen faktura til kundene sine for nettleien, men strømleverandøren fakturerte for strømmen (forbruket). Myndighetene har nå besluttet at alt skal faktureres av strømleverandøren, for å gjøre det enklere for strømkundene. Nettleie og strømforbruk samles altså på én faktura. Det er dette som kalles gjennomfakturering.

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?