Er appen ustabil?

Opplever du at appen vår er ustabil i dag? Vi jobber med vedlikehold og lansering av noen nye tjenester vi tror du vil like.

Vi håper at ting stabiliserer seg snart.

Hjem > Ofte stilte spørsmål > Puls fungerer ikke - hva gjør jeg?

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Puls fungerer ikke - hva gjør jeg?

Har du problemer med tilkoblingen ber vi deg sjekke følgende:

  • Er HAN-porten åpnet? Hvis ikke, kontakt netteieren din.

  • Er det mobildekning der strømmåleren er? Pulsmåleren bruker mobilnettet til Telia. 

  • Her finner du feilsøkingsmanualer til Puls, basert på om Puls har røde eller grønne blink:
    Sjekkliste for grønn diode
    Sjekkliste for rød diode

  • Dersom blinkingen tyder på dårlig signal, kan du forsøke å bruke en vanlig nettverkskabel og plassere pulsmåleren utenfor sikringsskapet. 

  • Dersom du ikke får data opp i appen, ta kontakt med oss så hjelper vi deg. Vi trenger serienummeret til Puls, dette finner du på pulsmåleren eller på esken som den ble sendt i. 

  • Dersom det har vært gjennomført oppdateringer som har påvirket tilkoblingen, og du opplever at enheten ikke kobler opp igjen, anbefaler vi å forsøke å ta Puls ut fra HAN-porten i noen sekunder før du setter den igjen for å starte en ny oppkobling.

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?