Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.
Har du problemer med tilkoblingen ber vi deg sjekke følgende:
Er HAN-porten åpnet? Hvis ikke, kontakt netteieren din.
Er det mobildekning der strømmåleren er? Pulsmåleren bruker mobilnettet til Telia.
Her finner du feilsøkingsmanualer til Puls, basert på om Puls har røde eller grønne blink:
Sjekkliste for grønn diode
Sjekkliste for rød diode
Dersom blinkingen tyder på dårlig signal, kan du forsøke å bruke en vanlig nettverkskabel og plassere pulsmåleren utenfor sikringsskapet.
Dersom du ikke får data opp i appen, ta kontakt med oss så hjelper vi deg. Vi trenger serienummeret til Puls, dette finner du på pulsmåleren eller på esken som den ble sendt i.
Dersom det har vært gjennomført oppdateringer som har påvirket tilkoblingen, og du opplever at enheten ikke kobler opp igjen, anbefaler vi å forsøke å ta Puls ut fra HAN-porten i noen sekunder før du setter den igjen for å starte en ny oppkobling.