Hjem > Ofte stilte spørsmål > Hvorfor får vi ikke lenger eFaktura?

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Hvorfor får vi ikke lenger eFaktura?

I 2022 ble eFaktura 2.0 innført som gjør at bedriftskunder ikke lenger kan motta eFaktura. Årsaken til dette er at eFaktura 2.0 krever at fødsels- og personnummeret som er registrert på deres konto i banken, må være identisk som det som er registrert fakturautsender. Dette er da ikke mulig da bedrifter er registrert med et organisasjonsnummer, og ikke et fødselsnummer. 

Alternativer til eFaktura er EHF eller e-postfaktura.  

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?