Hjem > Siste nytt > Puls-tjenesten: positiv effekt på både strømforbruk og -vaner!

Puls-tjenesten: positiv effekt på både strømforbruk og -vaner!

Ann Iren Kolås Ryen
Publisert 04.10.2023, sist oppdatert 05.10.2023

Resultatene av en ny kundeundersøkelse utført av Gudbrandsdal Energi, viser den tydelige effekten av Puls-tjenesten på kundenes strømvaner og forbruk. Med en tilfredshetsscore på 78% (vurdering 4 eller 5) og 72% som rapporterte bedre kontroll over sitt strømforbruk, bekrefter undersøkelsen Puls-tjenestens positive innvirkning.

Puls – sanntidsmålinger av strømforbruket, har som mål om å gi deg bedre kontroll over energiforbruket ditt og bidra til å gjøre det lettere for deg å redusere strømforbruket og -kostnader. Basert på undersøkelsen blant kunder som bruker Puls, bidrar tjenesten i høy grad til dette.

Rundt 500 deltok i undersøkelsen, hvor de fikk spørsmålene i form av påstander som de rangerte fra 1-5 hvor 1 = i liten grad og 5 = i stor grad.


Sammendrag av undersøkelsen

Høy kundetilfredshet: Kundetilfredsheten med tjenesten Puls er høy, med mange som gir den toppkarakteren "5" på tilfredshetsskalaen. 78% gir vurdering 4 eller 5.

Bedre kontroll over forbruket: Mange kunder oppgir at de har fått bedre kontroll over sitt strømforbruk ved hjelp av Puls. Her ga hele 76% en score på 4 eller 5.

Brukervennlig: Over 90% av kundene ga tilbakemelding om at det var lett å ta i bruk Puls-tjenesten.

Bruk av forbruksvarsel: Over 300 av kundene i undersøkelsen bruker forbruksvarselet.

Aktive tiltak: Av de som bruker forbruksvarsel, har over 70% tatt aktive tiltak basert på varslene. Dette tyder på at funksjonen er nyttig og hjelper kundene med å forbedre sitt strømforbruk.

Forbruksvarslenes effekt: Forbruksvarselet hjelper kundene med å holde seg innenfor ønsket nettleietrinn, og gir dermed økonomiske fordeler.




Verdifulle tilbakemeldinger

For oss i Gudbrandsdal Energi er dette et bevis på at vi beveger oss i riktig retning når det gjelder å tilby kundene våre verktøyene de trenger for å administrere strømforbruket på en smartere og mer bærekraftig måte.

I undersøkelsen fikk vi også mange gode innspill til hvordan produktet og tjenesten kan videreutvikles og bli enda bedre.

Ønsker du å vite mer om Puls?

Som første strømselskap i landet leier vi ut Puls-enheter til kundene våre. Om kort tid vil det også bli å kjøpe Puls. Her kan du se priser og lese mer om hvordan du kan bruke Puls for å få kontroll over strømforbruket.

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?