EPSI Norge sin kundetilfredshetsundersøkelse for høsten 2014 plasserer Gudbrandsdal Energi på toppen av listen, med en score på hele 76.
Kundene vurderer både service og produkt som meget bra...
I følge EPSI sin bransjestudie for strømhandel er nordmenn generelt tilfreds med sine strømleverandører. Én av grunnene er at det virker å være en god sammenheng mellom forventningene til kundene og hva strømleverandørene klarer å levere, skriver de. Flere detaljer ser du på nettsiden til EPSI Norge.
Gudbrandsdal Energi i tet
I en pressemelding skriver EPSI at kundetilfredsheten i bransjen fortsetter å heve seg, og er nå på sitt høyeste nivå i målingens historie. Andelen godt tilfredse kunder har steget betraktelig fra 2011. - Mens hver femte strømkunde var godt tilfreds i 2011, så viser årets studie at drøyt 40% av kundene er godt tilfreds, forteller Høst.
Studien viser at det er Gudbrandsdal Energi som også i år har de meste tilfredse kundene i denne målingen, etterfulgt av LOS og Fjordkraft. Hafslund kommer fortsatt dårligst ut, men kundeopplevelsen deres er blitt markant bedre enn for bare tre år siden.
Følgende punkter oppsummerer årets vårstudie av strømbransjen i Norge:
Intervju og analyse
Intervjuene som danner grunnlag for tallene som presenteres over ble gjennomført i oktober og november 2014. Det er gjennomført 1600 erfaringsbaserte intervjuer via telefon av privatkunder av strøm i Norge. Norstat Norge AS har stått for innsamling av svardata fra personer med strømavtale i alderen 18 - 79 år og som er bosatt i Norge.
E24 skriver: Dette strømselskapet har de mest fornøyde kundene.
Om EPSI Norge
EPSI Norge en ledende leverandør av kundetilfredshetsanalyser. EPSI samler inn, analyserer og sprer informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av varer og tjenester.
Selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i en rekke andre europeiske land. I Sverige jobber vi under navnet Svenskt Kvalitetsindex – SKI.
Norsk Kundebarometer
Gudbrandsdal Energi er også selskapet med Norges mest fornøyde strømkunder i følge Norsk Kundebarometer de siste fire årene. Les mer om dette her. Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.
Når minusgradene kommmer krypende, går som regel strømforbruket opp. Heldigvis finnes det både små og store grep du kan ta i hverdagen f...
Etter en høst med lave priser i hele landet, med unntak av NO2 Sørlandet, ser vi nå økende priser. Mye tyder likevel på vinteren ikke vi...