Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om sitt kundeforhold.
Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Faktura

Vi kredittsjekker som standard nye kunder. Dette er for vår egen sikkerhet.

Banken sørger for automatisk betaling av fakturaen på forfallsdato. Fordelen med dette er at du slipper å huske på forfallsdato, du slipper purringer og alt går av seg selv. Avtalegiro bestiller du i din nettbank da det er en avtale mellom deg og din bank. Les mer her.

Vi sender fakturaen direkte til din nettbank. Du må logge inn i nettbanken for å bekrefte betalingen eller se fakturaen. Betalingen skjer ikke før du aktivt har bekreftet denne. Efaktura bestiller du i din nettbank da det er en avtale mellom deg og din bank. Les mer her.

Kontonummer: 15038645185. SWIFT/BIC: DNBANOKK. IBAN: NO9815038645185

Du finner en oversikt over fakturaene dine på Min side. Her kan du ta ut fakturakopi som PDF, se om fakturaene er betalt eller evnt. utestående saldo.

Synes du fakturaen din var unormalt høy? Det kan være flere grunner til det. Vi fakturerer nå nettleie for flere av landets netteiere, som gjør at totalsummen på fakturane fra oss blir høyere. Du får da altså ikke lenger egen faktura fra netteier på nettleia. Dette ser du på fakturaen din, under overskriften "Nett".


En annen årsak til at fakturaen din kan være høy, er at måleren din ikke har vært avlest på en stund? Og at netteier derfor har stipulert/estimert et for høyt forbruk? Eller du har faktisk brukt mer strøm enn tidligere?


Dersom du fremdeles har spørsmål til en faktura, ta kontakt med oss.

Flere av våre avtaler forutsetter at kunden oppretter både Avtalegiro OG eFaktura/e-postfaktura. Dette gjør at vi får mindre arbeid med betalingsoppfølging og kunden får mindre å passe på med betalingen. Dersom Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura da ikke er opprettet vil kunden få gebyr på sin faktura.


Kunder født før 01.01.1944 får ikke gebyr for papirfaktura dersom han/hun har en av våre standardavtaler Markedskraft (spotpris), Variabel Kraftpris eller Fastpris 1 år. Dette gjelder ikke dersom vedkommende har en av våre andre avtaler.

Som kunde hos Gudbrandsdal Energi kan du få utsettelse på fakturaen din. Dette forutsetter at du ikke har andre utestående fakturaer hos oss. Du kan selv ordne med dette på Min side. Alternativt kan du ringe kundesenteret vårt på tlf. 61294700 eller sende en e-post til marked@ge.no.

Dersom du ønsker fast forfallsdato på fakturaene dine hver måned, kan vi ordne dette for deg. For å opprette dette kan du ringe oss på tlf. 61294700 eller sende en e-post til marked@ge.no.

Dersom du har flere avtaler hos oss kan vi tilby samlefaktura. Du får da én faktura med bilag til de forskjellige avtalene. For å opprette dette kan du ringe oss på tlf. 61294700 eller sende en e-post til marked@ge.no.

Vi fakturerer månedlig og etterskuddsvis. Det vil si at du får fakturaen din midt i måneden, med forfall i slutten av måneden for forbruket ditt måneden før.

Vi tilbyr gjennomfakturering mot en rekke netteiere, og jobber fortløpende med å få avtaler med flere. Denne oversikten er oppdatert med netteiere vi gjennomfakturerer for.

Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?