Svar på to aktuelle spørsmål:

Vi fakturerer våre strømkunder etterskuddsvis, for faktisk forbruk (altså ikke forskudds- eller akontofakturering).

Vi tilbyr gjennomfakturering av nettleie og har avtale om dette mot de fleste av landets netteiere. Du får da altså både strøm, nettleie og strømstøtteordningen på samme faktura.

Hjem > Ofte stilte spørsmål > Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Fra februar 2019 kom nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Flytting må meldes til strømleverandøren din (altså oss) senest fire virkedager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet flyttedatoen din. 

Om du glemmer å si opp strømavtalen i boligen du flytter fra, kan du risikere å måtte betale for strømmen i din gamle bolig helt til ny eier bestiller strøm. Nye regler i strømbransjen fra 2019 tilsier at det ikke er mulig å melde utflytting tilbake i tid, det kan kun ny eier av boligen gjøre.  

Har du allerede flyttet ut er det viktig at du får innflytter til å bestille seg strøm fra overtagelsesdatoen. Om dette uteblir, er du selv ansvarlig for anlegget frem til strømavtalen i ditt navn sies opp. 

https://www.ge.no/melde-flytting

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?