Hjem > Ofte stilte spørsmål > Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Ofte stilte spørsmål

Gudbrandsdal Energi ønsker å hjelpe sine kunder med lett tilgjengelige svar på alle spørsmål de måtte ha om strøm, både generelt og i forhold til sitt kundeforhold. Er det noe du savner i denne oversikten, send gjerne dette på en e-post til marked@ge.no.

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Fra februar 2019 kom nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Flytting må meldes til strømleverandøren din (altså oss) senest fire virkedager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet flyttedatoen din. 

Om du glemmer å si opp strømavtalen i boligen du flytter fra, kan du risikere å måtte betale for strømmen i din gamle bolig helt til ny eier bestiller strøm. Nye regler i strømbransjen fra 2019 tilsier at det ikke er mulig å melde utflytting tilbake i tid, det kan kun ny eier av boligen gjøre.  

Har du allerede flyttet ut er det viktig at du får innflytter til å bestille seg strøm fra overtagelsesdatoen. Om dette uteblir, er du selv ansvarlig for anlegget frem til strømavtalen i ditt navn sies opp. 

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?