Hjem > Siste nytt > Strømkundefangst - I siget med sosiale medier

Strømkundefangst - I siget med sosiale medier

Publisert 23.10.2012, sist oppdatert 05.09.2017


Fra venstre Jan Jansrud, Bjarne Slapgard, Maria Sve Bjørndal

(Montel) AV MORTEN FREDHEIM SOLBERG (MORTEN@EUROPOWER.COM)

SLUTTBRUKERMARKEDET

I disse dager passerer Gudbrandsdal Energi 80 000 strømkunder. Målet er å passere 100 000 kunder i 2016.

– Men med dagens veksttakt kan det fort hende vi når 100 000 allerede i 2015, sier administrerende direktør Bjarne Slapgard til Energi. Likevel holder han fast på at målet er satt til 2016.
Det lille selskapet på Vinstra i Gudbrandsdalen har vokst jevnt og trutt og er nå blant landets ti største strømleverandører. – Det er bra trøkk for tiden, og vi begynner å få dreis på nye arbeidsformer, forteller markedssjef Jan Jansrud.
Han forteller at de satser på å være i forkant når det gjelder å markedsføre seg på nett og via sosiale medier. I sommer lanserte selskapet nye internettsider, nye apper til mobiltelefon og nye sider på Google+ og Facebook. I begynnelsen av juli hadde selskapet 1 500 «liker» på Facebook. I midten av oktober hadde dette vokst til 3 500. De har også begynt å legge ut månedlige videoer med en markedsrapport. Den første videoen hadde bare 30 seere, men allerede den andre måneden kikket 200 personer innom videoen.

Ved utgangen av fjoråret hadde Gudbrandsdal Energi så vidt passert 79 000 kunder. Dette var 5 000 flere enn ved inngangen av året. I år har de hittil vokst med 1 000 kunder, men de er likevel veldig tilfreds. Det meste av årets vekst har kommet siden i sommer. – Og det beste av alt er at vi ikke har kjøpt en eneste kunde, understreker markedssjef Jansrud overfor Energi. De har med andre ord ikke skaffet seg kunder gjennom å kjøpe opp selskaper.

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?