16.04.2013

Strøm - ikke bare pris

KundebarometerNår du ringer en strømleverandør, har du opplevd å bli møtt av en telefonsvarer som sier;  Nå får du 4 valg, du får nye 3 valg, osv. Og når det omsider begynner å ringe i telefonen så sitter du en halv time og venter uten å få svar.

I Gudbrandsdal Energi møter du et levende menneske, ingen tlf. maskin, og responstiden fra du ringer til du får prate med saksbehandler er kort.

Anser du tiden din for å være verdifull så passer det å ha Gudbrandsdal Energi som strømleverandør. Vi står til hverandre.

Vårt motto er å ta tlf. på første ring.

Her er tlf. statistikken siste 14 dager. Den sier følgende:

62 % av telefonhenvendelsene til Gudbrandsdal Energi ble besvart i løpet av 10 sekunder, 77 % i løpet 20 sekunder. 92 % av samtlige henvendelser ble besvart i løpet av 1. minutt.

Vi har 20 samtaler i løpet av de siste 14 dagene hvor kundene opplevde å vente mellom ett- og fire minutter før de fikk svar. Det må vi forbedre.

Responstid tlf. besvarelser siste 14 dager

Dette er en av årsakene til at Gudbrandsdal Energi kapret førsteplassen, med god margin,  av de 10 største strømleverandørene de siste 2 årene i Norsk Kundebarometer - Handelshøgskolen BIs kundetilfredshetsmåling.

NVE tror kraftprisen heller vil øke enn å gå ned

På NVEs konferanse Energidagene holdt NVE-direktør Per Sanderud en presentasjon der han blant annet snakket om hva NVE tror om de norske kraftprisene i fremtiden. Samtidig la NVE ut sin nye kraftmarkedsanalyse hvor de tar for seg utviklingen i kraftmarkedet frem til år 2030.

Les mer

Derfor vil NVE innføre den nye nettleie-modellen

NVE-sjef Per Sanderud forklarte på Energidagene hvorfor de foreslår å innføre en helt ny nettleie-modell. – Hele poenget er at nettleien skal bli lavere, sa han.

– Vi har lenge varslet at vi kommer til å legge frem en modell for effektprising, og nå har vi valgt løsning. Vi går for en såkalt abonnement-løsning, sa Per Sanderud på Energidagene som pågår på Fornebu.

Les mer

NVE går for abonnement-nettleie

NVEs forslaget til ny nettleiestruktur innebærer at hver strømkunde skal ha et nettleieabonnement som er tilpasset hvor mye strøm hun vil bruke om gangen.

Les mer

Solceller blir stadig mer populært

ENOVA-støtte til solpanel er mer enn doblet fra 2016 til 2017. Enova tror solcelleinteressen fortsatt kommer til å øke i årene fremover.

Gjennomsnittsstørrelse for anleggene vi har støttet i 2017 er på ca. 5,5 kW installert effekt.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]