Hjem > Siste nytt > Slik blir du lurt

Slik blir du lurt

Thomas Gundersen
Publisert 29.11.2012, sist oppdatert 05.09.2017

NA24: Biter du på TV-reklamen til en av landets største strømleverandører får du dyre pærer i stedet for billige epler, mener eksperter.

I en stor reklamekampanje som for tiden ruller på TV spør strømselskapet Fjordkraft om du betaler for mye for strømmen. Selskapets regnestykke viser selvsagt at du sparer på å bytte til Fjordkraft. Mange reagerer på reklamen.

Dette er villedende, sier Lars Sørgard, NHH-professor og tidligere sjeføkonom i Konkurransetilsynet, om reklamekampanjen til Bergens Tidende (BT).

Han mener Fjordkraft skaper et inntrykk av at de er billige, men at sannheten er det motsatte.

Les hele saken hos NA24. 

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?