Hjem > Siste nytt > Raser over kobling mot Oslokraft

Raser over kobling mot Oslokraft

Thomas Gundersen
Publisert 18.02.2015, sist oppdatert 05.09.2017


Flere av Ringeriks-krafts (RiK) kunder skal ha blitt kontaktet av Oslokraft, som har oppgitt at de har et samarbeid med RiK. Det liker selskapets direktør dårlig.

– Det er flere kunder som har kontaktet oss og opplyst at de har fått tilbud i fra Oslokraft, samtidig som de har opplyst at selskapet har et samarbeide med Ringeriks-kraft. Det stemmer absolutt ikke, sier konsernsjef i Ringeriks-kraft, Ole Sunnset til Europower.

Han synes det er lite hyggelig å bli koblet sammen med Oslokraft som han mener driver useriøs markedsføring.

– Det er håpløst å drive markedsføring og informasjon til kundene som er ren løgn. Dette er i beste fall villedende markedsføring. Ærlig og redelig konkurranse skal vi ta, men slikt tull vil vi ikke ha, påpeker Sunnset.

Han viser blant annet til saken som TV2 Hjelper deg hadde oppe i slutten av januar, da det blant annet ble avdekket at en kunde måtte betale et gebyr for å gå ut av en inngått avtale som hun mente ikke hadde bindingstid. I brevet fra Oslokraft fikk kunden dette svaret:

«Det stemmer at det ikke er bindingstid, men 12 måneders oppsigelsestid. Dette er svært vanlig i mange bransjer.» Dette repeterte også eier Glenn Nøstdahl da han kommenterte saken til TV2 Hjelper deg.

Forbrukerombudet kjøper imidlertid ikke Oslokraft og Glenn Nøstdahls forklaring.

– Ja, og det er en ordkløyveri som vi har tatt opp med support. At det er 12 måneders oppsigelsestid er riktig, men det blir det samme som 12 måneders bindingstid. Så det er jo det samme, sier juridisk direktør i Forbrukerombudet, Frode Elton Haug til TV2.

 

Europower
Mona Adolfsen

Se innslaget på TV2 Hjelper Deg sine nettsider: Strømselskap fortalte Gro Runi (37) at det ikke var bindingstid.

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?