08.05.2019

Norsk Kundebarometer 2019

I kategorien "strømleverandører" ble Gudbrandsdal Energi igjen bransjevinner og fikk hele 4 stjerner i Norsk Kundebarometer 2019. Dette er 9. året på rad selskapet topper sin bransje på tilfredshet. 9 strømleverandører var med i undersøkelsen.

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Tilsammen har de avgitt nærmere 16.000 vurderinger av enkeltbedriftene som måles.

Norsk Kundebarometer 2019 viser at kundetilfredsheten i Norge stiger sett under ett. I gjennomsnitt oppnår de undersøkte virksomhetene en kundetilfredshet på 72,7 poeng. Det er 0,7 poeng mer enn i 2018.

– Samlet sett har kundetilfredsheten aldri vært høyere, konstaterer Pål Rasmus Silseth, som er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Men det er ingen grunn for norske bedrifter til å hvile på laurbærene.

Fakta om Norsk Kundebarometer 2019:

  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6078 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.805 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter tilsammen 154 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2019.

Fullstendige resultatlister fra Norsk Kundebarometers 2019-undersøkelse er publisert på nettsidene www.kundebarometer.com.

Kontaktinformasjon: 
Prosjektleder Pål Rasmus Silseth,
Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.
Tlf: 46 17 17 48
E-post: pal.r.silseth@bi.no

Referanse:
Norsk Kundebarometer 2019 fra Handelshøyskolen BI. Offentliggjort 8. mai 2019.

WhatsApp kutter støtten til eldre iOS- og Android-telefoner

Mobiltelefoner med eldre versjoner av Android og iOS vil miste tilgangen til meldingstjenesten WhatsApp fra 1. februar 2020. Dette gjelder Android 2.3.7 og iOS 8 eller lavere. Det er TechCrunch som skriver dette og viser til WhatsApp sin kundestøtteside.

Les mer

NVE: NorthConnect er lønnsom

NVE har på oppdrag fra Olje- og energidepartementet (OED) vurdert virkningene av den konsesjonssøkte utenlandskabelen NorthConnect mellom Norge og Storbritannia. Analysen viser at prosjektet er lønnsomt melder NVE i en pressemelding.

Les mer

Markedskommentar uke 49 2019

Prisen på Østlandet i prisområde NO1 ble i forrige uke 42,5 øre/kWh. Denne uken ser ut til å bli rundt 42,7 øre/kWh. Neste uke prises til bare 38 øre/kWh på grunn av mildt vær og forholdsvis mye vindkraftproduksjon både i Skandinavia og på kontinentet.

Les mer

Potensialet for flytende havvind er stort

Potensialet for flytende vind er veldig stort. Hovedutfordringen er at det er dyrt, sier Emil Smilden fra Equinor.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]
Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?