Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har gjennom tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Mer enn 9200 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 185 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i årets undersøkelse.
Stadig fokus på service og kundetilfredshet har bidratt til at norske bedrifter har skjerpet seg i konkurransen om å vinne kundenes gunstPål Rasmus Silseth, prosjektleder
Spørsmål som ble stilt i undersøkelsen:
1. Først vil jeg be deg om å tenke tilbake på dine erfaringer med XX. Totalt sett, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med XX? (1=svært misfornøyd, 10 =svært fornøyd)
2. Tenk deg en ideell strømleverandør. Hvor nært opp til dette idealet er XX? (1=svært fjernt, 10 =svært nært)
3. I hvilken grad pleier XX å innfri dine forventninger? (1=svært liten grad, 10 =svært stor grad)
4. Med tanke på dine erfaringer med XX, hvor attraktiv opplever du at XX er i forhold til sine konkurrenter?
(1=mye mindre attraktiv, 10=mye mer attraktiv)
Se mer her: https://goo.gl/CvFfS1
TOPP 5 - TILFREDSHET uansett bransje 2015