16.01.2013

Norgesenergi på klagetoppen i 2012

(Montel) Hafslund-eide Norgesenergi fikk over en tredjedel av alle klagene Forbrukerombudet mottok på strømleverandører i fjor. Klager på telefonsalg dominerer.

Ifølge avdelingsdirektør Frode Elton Haug mottok FO totalt 33 klager på Norgesenergi i 2012, av totalt 94 skriftlige klager.

Han sier de fleste klagesakene dreide seg om telefonsalg til forbrukere som har reservert seg mot dette. Norgesenergi fikk de fleste av disse klagene, mens Fortum og Fjordkraft delte andreplassen, med 8 klager hver.

Ifølge Elton Haug var de øvrige klagene jevnt fordelt over forskjellige klagekategorier og forskjellige selskaper.

I 2011 mottok Forbrukerombudet 110 skriftlige klager på strømleverandører.

Øystein Meland

oystein@montel.no
08:47, Wednesday, 16 January 2013


Nesten 90% av nettselskapene unngår funksjonelt skille

De aller fleste nettselskapene slipper unna det såkalte funksjonelle skillet, etter at Kristelig Folkeparti denne uken besluttet å støtte Senterpartiets forslag om å sette grensen ved 30.000 nettkunder.

Les mer

Blockchain vil bli like viktig som internett

Blockchain-teknologi kan senke transaksjonskostnadene og åpne nye muligheter i kraftmarkedet, ifølge ekspertene på Energi Norges fremtidsseminar denne uken.

Les mer

Halve Norge har fått ny smart strømmåler

NVE forteller at ved utgangen av 2017 hadde halvparten av norske strømkunder fått installert en ny, smart strømmåler.

Les mer

Forbrukertilsynet: Strømbransjen på klagetoppen i 2017

Strømbransjen var sammen med avisbransjen og mobilbransjen på klagetoppen hos Forbrukertilsynet i året som gikk.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]