Hjem > Siste nytt > Kraftbransjens omdømme øker

Kraftbransjens omdømme øker

Thomas Gundersen
Publisert 24.02.2015, sist oppdatert 05.09.2017

(Montel) Omdømmet til kraftbransjen lå på 58 av 100 mulige poeng i det siste Energibarometeret fra TNS Gallup.

Det er ett poeng over en tilsvarende måling i desember, som da var det høyeste nivået som var målt siden målingene startet i 2002, kommer det frem i en pressemelding.

På tilsvarende måling i februar 2014 fikk næringen en poengsum på 56.

Viktige årsaker til omdømmeløftet er at strømkundene stoler mer på prispolitikken i næringen, at de har større tillit til informasjonen de mottar og at de har et bedre inntrykk av næringen som innovativ og nytenkende, skriver TNS Gallup i meldingen.

De skriver også at selskapene på Sør- og Vestlandet samt lengst nord i landet gjør det best på målingen.

Det skjer i kjølvannet av at uvær har gitt omfattende strømbrudd i Nord-Norge. Forbrukernes tilbakemelding tyder på at selskapene i nord har håndtert disse utfordringene på en god måte, ifølge Gallup.

Økningen i omdømme kommer på et tidspunkt der kraftprisene har holdt seg lave en lang periode. Gallup har tidligere påvist en klar sammenheng mellom høye priser og omdømmet til bransjen.

 

Olav Vilnes
olav@montel.no

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?