04.04.2018

Jovial kundeservicerekruttering

Gudbrandsdal Energi viser at de er bransjens beste på kundeservice i ny reklamefilm. Digitalbyrået SEMPRO står for idé og konseptutvikling, Trond Fausa Aurvåg står for regi og Tangrystan står for produksjon.

Gudbrandsdal Energi slipper i disse dager flere reklamefilmer i digitale kanaler om hvordan de rekrutterer ansatte til deres kundeserviceavdeling.

– Ved å personifisere holdningen GE har til å holde seg på topp, ville vi med humor forklare hvordan de hele tiden ligger i hardtrening for å være best. Det er forfriskende med en kunde som er så tillitsfull og fremoverlent i møte med det som for mange nok kunne vært en litt vel «livlig» idé, sier Pål Henrik Roska i SEMPRO. Han er kreatør og kreativ leder bak konseptet.

Norsk kundebarometer har kåret GE best på kundeservice syv år på rad og I 2017  kåret EPSI Rating GE til å ha landets mest fornøyde strøm (fjerne strøm)kunder uavhengig av bransje. I en kategori der det for forbruker kan oppleves å være marginale forskjeller i produktene som tilbys, var det derfor viktig å identifisere de unike egenskapene som skiller GE fra andre leverandører.

Dette er første gang GE lager reklamefilm og de er svært fornøyd med resultatet.

– Dette er det største filmprosjektet vi har lansert og i prosessen har SEMPRO utfordret oss til å tenke annerledes enn tradisjonelle byråer, blant annet ved å ha fokus på digitalt først og tilpasse filmene etter hvem man skal nå, sier Thomas Gundersen i Gudbrandsdal Energi.

Filmene vil bli å se på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Vimeo og GE-TV.

GE Bootcamp - reklamefilm from Gudbrandsdal Energi on Vimeo.

Vinterpriser i sommervarmen

Vi hadde en snørik vinter og det skulle normalt ha gitt bra tilsig av smeltevann til kraftmagasinene utover sommeren. Men nå har mye vann rent over demningene og mye av snøen fordampet. Det betyr dessverre høyere priser til forbrukeren.

Les mer

Kraftprisen dobbelt så høy som på samme tid i fjor

Strømprisen er markant høyere i år enn i fjor, og i den ukentlige kraftrapporten til NVE kommer det frem at spotprisen i uke 23 var dobbelt så høy som på samme tid i fjor.

Les mer

Høye priser, men liten økning i strømregningen

I disse dager preges kraftmarkedet av en sterk prisoppgang. Det gjelder både på kort og litt lengre sikt.
- For en vanlig forbruker betyr dette likevel kun en liten økning i strømregningen, siden vi er inne i en årstid med lavere forbruk, sier leder for handel i selskapene Gudbrandsdal Energi og Eidsiva Lene Hagen.

Les mer

Vannmagasinene er mer enn halvfulle

Fyllingsgraden tok seg kraftig opp i forrige uke med en økning på 5,1 prosentpoeng. Dermed endte den totale fyllingsgraden på 54,7 prosent.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]