16.09.2016

Gudbrandsdal Energi AS med ny visuell profil

Foto: Tor Ivan Boine. Design: Studio Skeie

Vår nye logo og visuelle identitet skal gi oss et tydeligere, mer moderne og mer helhetlig uttrykk.

Gudbrandsdal Energi ble i 2015 omgjort til konsern og består av Gudbrandsdal Energi Holding (morselskap), Gudbrandsdal Energi AS (marked), Gudbrandsdal Energi Nett AS, Gudbrandsdal Energi Produksjon AS og Gudbrandsdal Energi Fornybar AS.

I 2016 fyller Gudbrandsdal Energi 100 år og vi feirer samtidig at vi i juli passerte 100.000 strømkunder. Hva passer vel da bedre enn å lansere vår nye visuelle profil under jubileumsfeiringen?

For å fremstå mer tydelig, moderne, fremtidsrettet og helhetlig, lanseres nå Gudbrandsdal Energi AS sin nye visuelle identitet. Logoen har blitt ny, og den visuelle profilen har blitt pusset opp. Dette gjenspeiles i selskapets nettsider, sosiale medie-kanaler og materiell generelt.

Kundene våre vil merke dette ved at de møter et nytt design på www.ge.no samt at faktura, nyhetsbrev osv. preges av ny logo og ny layout.

Vi har forsøkt å bevare essensen av den gamle logoen, men har fått frem elementene vann, vind og energi tydeligere. Fargekombinasjonene gir logoen særpreg og gjør den lett gjenkjennelig.

Med vår nye logo og grafiske profil ønsker vi at Gudbrandsdal Energi skal fremstå som en innovativ, offensiv og fremsynt strømleverandør.

Bildene som er benyttet i designet på nettsiden har for øvrig lokal forankring og viser den vakre naturen i Gudbrandsdalen.

Kontaktpersoner:
Bjarne Slapgard: 90022315
Jan Jansrud: 92235261


NVE tror kraftprisen heller vil øke enn å gå ned

På NVEs konferanse Energidagene holdt NVE-direktør Per Sanderud en presentasjon der han blant annet snakket om hva NVE tror om de norske kraftprisene i fremtiden. Samtidig la NVE ut sin nye kraftmarkedsanalyse hvor de tar for seg utviklingen i kraftmarkedet frem til år 2030.

Les mer

Derfor vil NVE innføre den nye nettleie-modellen

NVE-sjef Per Sanderud forklarte på Energidagene hvorfor de foreslår å innføre en helt ny nettleie-modell. – Hele poenget er at nettleien skal bli lavere, sa han.

– Vi har lenge varslet at vi kommer til å legge frem en modell for effektprising, og nå har vi valgt løsning. Vi går for en såkalt abonnement-løsning, sa Per Sanderud på Energidagene som pågår på Fornebu.

Les mer

NVE går for abonnement-nettleie

NVEs forslaget til ny nettleiestruktur innebærer at hver strømkunde skal ha et nettleieabonnement som er tilpasset hvor mye strøm hun vil bruke om gangen.

Les mer

Solceller blir stadig mer populært

ENOVA-støtte til solpanel er mer enn doblet fra 2016 til 2017. Enova tror solcelleinteressen fortsatt kommer til å øke i årene fremover.

Gjennomsnittsstørrelse for anleggene vi har støttet i 2017 er på ca. 5,5 kW installert effekt.

Les mer
Skriv hva du leter etter og trykk [Enter]