Hjem > Siste nytt > Gudbrandsdal Energi har passert 100.000 strømkunder

Gudbrandsdal Energi har passert 100.000 strømkunder

Thomas Gundersen
Publisert 20.09.2016, sist oppdatert 05.09.2017

Foto: Tor Ivan Boine

Gudbrandsdal Energi har har nå passert 100.000 strømkunder over det ganske land. Med i markedsføringen har de blant annet toppalpinist Kjetil Jansrud.

Gudbrandsdal Energi har brutt en barrière når de nå i sommer passerte 100.000 strømkunder. Dermed er selskapet blitt en av landets største strømleverandører.

Bli med på laget du også

De har lenge hatt en jevn vekst, men har nå altså brutt den "magiske"grensen på 100.000 strømkunder. Kundeporteføljen består i første rekke av privatkunder, men også noen næringskunder.

- Dette har vært et klart mål for oss lenge og vi er veldig fornøyde med å ha klart det, forteller markedssjef Jan Jansrud til Europower.

Men veksten har ikke kommet av seg selv. Konkurransen om strømkundene har blitt tøffere og det har også Gudbrandsdal Energi fått merke. Lenge klarte selskapet å øke kundemassen uten å drive tøffe markedsføringskampanjer. Det fungerer ikke lenger.

- Til nå har vi hatt vekst uten å gå aktivt ut. Nå må vi møte konkurrentene med den samme taktikken som de kjører. Vi har måtte presse på hardere og har gått mer aktivt på med markedsføring og telefonsalg, forteller Jansrud.

Det har gitt resultater og leverandøren har nå passert 100.000 kunder. I første rekke er det spotprisavtaler som er mest interessant for kundene. Her har Gudbrandsdal Energi flere varianter, også uten påslag. Kundemassen er stort sett spredt over hele landet, men det er uten tvil et stort antall som er hentet inn i Hafslunds hjemmeområde.

- Men også i Bergen, Trondheim og på Sørlandet har vi fått mange kunder, forklarer markedssjefen.

Norges mest fornøyde strømkunder

For sjette året på rad, gikk Gudbrandsdal Energi til topps på Norsk Kundebarometer sin kundetilfredshetsmåling.

Bli en fornøyd strømkunde du også

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Uavhengig av bransje havnet selskapet på en historisk tredjeplass. Det er hard konkurranse om å være best på å gjøre kundene sine tilfredse. Tett bak FINN.no følger Flytoget og Gudbrandsdal Energi, som begge oppnår mer enn 83 kundetilfredshetspoeng i årets undersøkelse.

Kilde: Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI – Norsk Kundebarometer 2016 www.kundebarometer.com.

Du vil kanskje også se

Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?