Gudbrandsdal Energi har hatt sterk vekst siden de entret strømmarkedet i 2002. I dag har selskapet drøyt 88 000 kunder, og kundemassen øker.
Følg Gudbransdal Energi på Facebook
Selskapet har strømavtaler som til enhver tid ligger høyt oppe på listen av de aller rimeligste. Alle avtaler avregnes i tråd med Konkurransetilsynets betingelser, noe som svært få strømleverandører er opptatt av. Markedssjef Jan Jansrud kan fortelle at det ikke bare er pris som gjør at Gudbrandsdal Energi er godt likt av Norges strømbrukere.
[quote]Vi har ikke døgnåpent kundeservice.
Det bare virker sånn av og til. -Markedssjef Jan Jansrud, Gudbrandsdal Energi[/quote]
Gudbrandsdal Energi er kåret til mest populære kraftselskap i Norge de siste tre årene. Selskapet har engasjerte medarbeidere som trives godt i jobben sin med å hjelpe folk.
Han forteller videre at brorparten av alle e-poster blir besvart samme dag.
– Vi svarer ikke på e-poster hele døgnet, men får en av våre kundekonsulenter en e-post en søndag kveld, er sannsynligheten stor for at kunden får svar allerede noen timer etterpå. Kundene våre pleier å bli meget positivt overrasket når de får så kjappe svar, smiler markedssjefen, og legger til:
– Vi har ikke døgnåpent kundeservice. Det bare virker sånn av og til.
Følg Gudbrandsdal Energi på Twitter
– At vi er så opptatt av å ha et godt forhold til våre kunder har ført til at vi har toppet Norsk kundebarometers markedsundersøkelse i tre år på rad innen kraftbransje-markedet. Totalt, alle bransjer slått sammen, fikk vi en syvendeplass i fjor, sier Jansrud.
Ann Kristin hos Gudbrandsdal Energi er en av de dyktige kunderådgiverne
som hjelper deg på Kundesenteret.
Følg også selskapet på Google+
Flesteparten av selskapets nye kunder kommer via denne nettsiden, men også via apper og selskapets Facebook-side.
– Vi er til stede i de kanalene våre kunder er. Vi har utviklet apper til mobil og brett og vår kundeservice-avdeling er tilgjengelig på både telefon, e-post og sosiale medier, sier Jansrud.
Når det gjelder fakturering, som ofte er grunnen til at kunder ringer, har mange av Gudbrandsdal Energis kunder en kombinasjon av e-faktura/e-postfaktura og avtalegiro, noe som gjør pengeflyten mer forutsigbar og faktura-oppfølging mindre nødvendig.
– Vi liker at kundene våre tar kontakt, men de fleste kundene våre finner svar på sine spørsmål via Facebook eller hjemmesiden vår. Vi er det selskapet i Norge som synligjør prisene best og våre priser er blant de enkleste å forstå. Der ligger også en del av forklaringen på at nordmenn kårer oss til det desidert best likte kraftselskapet i Norge, sier Jansrud.
NB! Gudbrandsdal Energi har de mest tilfredse kundene i sin bransje der de 10 største strømleverandørene var med. Norsk Kundebarometer NKB, et forskningsprosjekt ved Handelshøgskolen BI.
– Det er ikke vår stil å sette bort rekruttering til andre. Vi får nok av nye kunder ved at fornøyde kunder anbefaler oss til venner og kjente. Samtidig har vi over tid ligget på toppen av Konkurransetilsynets kraftprisoversikt, sier Jansrud.
Han legger til:
– To tips; sjekk alltid Konkurransetilsynets kraftprisoversikt når du skal velge strømleverandør – og ikke gå for avtaler med forskuddsbetaling. Det koster ingen ting å skifte strømleverandør, og du kan skifte så ofte du måtte ønske. Når man først er blitt kunde hos oss, skal våre kunder føle seg trygge på at vi ordner opp i alt, sier Jansrud.